انواع شیرینگ

۷ بازديد
شرینک پک چیست؟
شرینک پک یا شرینک بسته بندی فناوری بسته بندی محصولات است که با استفاده از مواد پلیمری و دستگاه شرینک انجام می شود.

در این فرآیند برای بسته بندی محصول با مواد پلیمری به گرما نیاز است که در نهایت با پوشاندن محصول نهایی توسط یک لایه نازک پلیمری به پایان می رسد و لایه ای شفاف و مقاوم به عنوان محافظ روی محصول ایجاد می کند. انواع شیرینگ
 
لازم به ذکر است که شرینک پک از کلمه انگلیسی shrink pack گرفته شده است. pack در زبان انگلیسی به معنی بسته بندی و shrink نیز کلمه ای است که در موقعیت های مختلف در انگلیسی استفاده می شود. Shrink در اینجا به معنای کوچک شدن، کوچک شدن یا کشش است.

دستگاه شرینک پک چیست؟
دستگاه شرینک پک یکی از تجهیزات مدرنی است که با استفاده از غشای ترموپلاستیک (که همان لایه پلیمری برای بسته بندی کالاها است) و با استفاده از حرارت این غشا را جمع می کند. به طوری که این لایه کل محصول را می پوشاند.

این دستگاه دارای سیستم کنترل دما اتوماتیک می باشد که با توجه به مدل محصول برای بسته بندی های مختلف محصولات طراحی شده و با پیشرفت های صورت گرفته در تولید این تجهیزات علاوه بر جمع شدن امکان آب بندی محصولات را نیز فراهم خواهد کرد. انجام داد

دلیل استفاده از دستگاه شرینک پک چیست؟
با توجه به انعطاف بیشتر، دوام بالا و سایر مزایای ارزشمند استفاده از روکش پلیمری یا روکش پلاستیکی بر روی محصولات، بسیاری از شرکت ها از شرینک پک برای بسته بندی نهایی محصولات خود استفاده می کنند.

در ابتدای متن به برخی از مزایای استفاده از دستگاه شرینک برای بسته بندی شرینک اشاره کردیم که در ادامه این مزایا را ذکر می کنیم:

امکان حمل و نقل ایمن و راحت انواع کالا
از نفوذ رطوبت یا رسیدن آب به محصول جلوگیری کنید
افزایش عمر محصول
افزایش زیبایی و ظاهر محصول نهایی
جلوگیری از نفوذ عوامل شیمیایی

سایر مزایای استفاده از Shrink Pack
علاوه بر موارد فوق، استفاده از دستگاه شرینک پک برای بسته بندی محصولاتی که حساسیت بیشتری دارند ممکن است مزایای زیر را به ویژه به همراه داشته باشد:

 شیرینگ پک تونلی
پوشش های پلیمری ویژه ایجاد شده با دستگاه شرینک پک می تواند به عنوان مانعی در برابر نفوذ بو از داخل به بیرون و یا بالعکس عمل کند. بنابراین اگر محصول شما به بو حساس است می توانید از شرینک پک و روکش های مخصوص پلی اتیلن، پلی اولفین و ... برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنید.

مقاومت در برابر ایجاد سوراخ در بسته بندی
بسته بندی برخی محصولات باید به گونه ای باشد که هیچ گونه سوراخی در لایه محافظ محصول ایجاد نشود (برای جلوگیری از نفوذ آب، مواد شیمیایی و ...). در این صورت می توان استفاده از دستگاه شرینک و مواد اولیه مناسب را به گونه ای برنامه ریزی کرد که مقاومت در برابر سوراخ شدن را افزایش داد.

افزایش مقاومت به پارگی
برخی از محصولات هستند که به پارگی پوشش بسته بندی حساس هستند و باید از استحکام کششی بالایی برخوردار باشند. در این صورت لایه نازک یا فیلمی که برای بسته بندی با دستگاه شرینک استفاده می شود باید به طور بهینه انتخاب شود.

در دستگاه های شرینک پک، با پیچاندن فیلم شرینک (فیلم ترموپلاستیک معمولاً از پلی اتیلن، پی وی سی و پلی اولفین) به دور محصول و سپس عبور از تونل حرارتی، فیلم شرینک محصول را سیل می کند.
دستگاه های شرینک پک با توجه به سرعت و میزان دخالت انسان به سه دسته کابینی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تقسیم می شوند.
دستگاه شرینک پک در دسته دستگاه های بسته بندی ثانویه طبقه بندی می شود.
به عنوان مثال، نوشابه را ابتدا در یک بطری شیشه ای پر می کنند و درب آن را با درپوش بسته می کنند، سپس چندین بطری را در کنار هم قرار می دهند و برای حمل و نقل راحت تر آن را منقبض می کنند.
یا اینکه چای را ابتدا در جعبه پر می کنند سپس برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار و همچنین زیبایی بصری آن را بیشتر منقبض می کنند.
بنابراین هدف از استفاده از دستگاه های شرینک پک محافظت از محصول در برابر گرد و غبار، رطوبت، افزودن زیبایی بصری، چیدمان چند محصول در کنار یکدیگر برای حمل و نقل راحت تر، تبلیغ یک محصول خاص و گاهی آب بندی محصول می باشد.

https://shiringpack.com/shop/
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.